11 Mayıs 2014 Pazar

Atatürk Arboretumu



Sponsorlu Bağlantılar

Atatürk Arboretumu
İstanbul Sarıyer’de bulunan ve oldukça büyük olan bir ormanlık alanına verilen isim Atatürk Arboretumu ismidir. Alanda çok özel bitkilerin bulunduğu bir yer olarak göze çarpan ormanlık alanı, aynı zamanda gezmek için oldukça ideal olan yerlerden biridir. Bitkilerin özel araştırmalarda kullanıldığını söyleyen yetkililer bu nedenle, bitkilere zarar verilmemesi konusunda uyarı levhalarını asmışlar. Girişleri ücrete tabii tutulan arberetum hafta içi ve hafta sonu fiyatlarında da değişiklik görülmektedir. Hafta içi ziyaret etmek isteyenler 1-5 TL arasında bir ücret öderken hafta sonu ziyaretçileri ise (Öğrenci) 5 ile (Tam) 10 TL arasında bir para ödeyerek arberetum içinde diledikleri gibi gezebilmektedirler.

Atatürk Arboretumu nerede ve nasıl gidilir


Daha Büyük Görüntüle

Arberetum kelimesi biraz daha ormanlık alanlar anlamında kullanılan ancak bunlardan farklı olarak özel yetiştirilen bitkiler ve ağaç türlerinin bir arada bulunduğu alanlara verilen isimdir. Sarıyer’de bulunan Belgrat ormanının güneydoğusunda yer alıp 345 hektarlık bir arazi üzerinde kurulmuştur. Ziyaretçilerin genel olarak resim çekmeden dönmedikleri arberetum gerçekten de gezilmesi gereken İstanbul yerleri arasında belki de ilk sıralarda yer alıyor.
 
Gitmek isteyenler için kısa bir yol tarifi yapılacak olunursa şöyle tarif edilebilir. Sarıyer istikametinde yolunuza devam ederken büyük dere istikametinde yer alan Hacı Osman mevkiine geldiğinizde zaten arberetum ile ilgili yeterince yönlendirme tabelalarına denk gelebilirsiniz. Zor olmayan yolunu geçtikten sonra keyif içinde bir gün geçirebileceğiniz arberetum ile gün boyunca dinlenmenin keyfine varabilirsiniz.
Atatürk Arboretumu Düğün

Atatürk Arboretumu Fotoğraf Çekimi





0 yorum:

Yorum Gönder

Etiketler

animasyon (2) biyografi (23) internet (16) komik (6) müzik (15) oyunlar (9) resim (17) sinema (7) video (20)